Опубліковано

Німецька Gigafactory Tesla стикається з місцевими перешкодами, оскільки наближається до завершення.

Німецька Gigafactory Tesla

Виробник електромобілів Tesla усуває останні перешкоди, щоб запустити свою величезну німецьку «Gigafactory» у новому році.

Завод у Берліні-Бранденбурзі розвивався більше двох років, і хоча багато хто, включаючи мера сусіднього міста Грюндхайде, високо оцінив інвестиції та збільшення робочих місць, на його будівництво вплинули декілька місцевих суперечок та протистоянь.

Остання перешкода, як повідомляє регіональне видання RBB24, пов’язана з суперечкою щодо водокачки в регіоні, де розташований Gigafactory, може мати негативні наслідки для діяльності фабрики.

Слухання з цього приводу мало відбутися в адміністративному суді Франкфурта (Одер) на початку цього місяця, але було перенесене. Справа стосується заходів, вжитих екологічними групами проти місцевої влади щодо постачання води в регіоні, що включало б перекачування води на об’єкт Tesla. Очікується, що він споживатиме велику кількість води на рік, що викликало стурбованість деяких екологічних груп.

Tesla не відповіла на запит CNBC про коментар.

Це остання розробка в довгій сазі для Tesla та її високопоставленого генерального директора Ілона Маска, і повна робота німецького підприємства є життєво важливим компонентом у майбутньому Tesla.

«Берлін є стрижнем у планах Tesla щодо розширення потужностей на 2022 рік і далі», — сказав CNBC Ден Айвз, керуючий директор Wedbush Securities.

«Бюрократія була величезною для Tesla, і дуже важливо, щоб завод виробляв автомобілі до початку січня».

Місцеві перешкоди.

Tesla оголосила про плани створення Gigafactory поблизу Берліна — свого першого в Європі — наприкінці 2019 року, прибувши на порозі традиційних німецьких гігантів автомобільної промисловості, таких як Volkswagen і Daimler.

Незважаючи на зриви пандемії, Tesla швидко просунулася вперед у будівництві, але з моменту закладки першої цегли вона зіткнулася з локальними проблемами та бюрократією. Зовсім нещодавно плани розширити сферу діяльності підприємства, включивши виробництво акумуляторних елементів, викликали певну критику.

Протягом літа внутрішній звіт попереджав про потенційні ризики аварій на об’єкті. Тим часом місцеві екологічні органи оштрафували підприємство за порушення будівельних робіт.

Фабрика отримала велику підтримку як благо для місцевої економіки та створення робочих місць, проте в найближчі роки планується створити до 40 000 робочих місць. Раніше мер міста Грюндхайде назвав це «випадковим шансом» стимулювати місцеву економіку.

Росс Гербер, генеральний директор Gerber Kawasaki, інвестора в Tesla, сказав CNBC, що він не надто стурбований перешкодами, з якими вона зіткнулася. «Це не є великою проблемою, оскільки ми знаємо, що фабрика скоро відкриється», – сказав він.

«Ми надзвичайно налаштовані на європейські ринки, і ми бачимо великий попит на Tesla».

Однак дехто висловив занепокоєння з приводу його потенційного впливу на навколишнє середовище, оскільки проблема з водопостачанням є частою проблемою. У жовтні Маск відмахнувся від цього питання, сказавши, що в регіоні є багато водних ресурсів.

У своєму щорічному звіті про вплив на 2020 рік Tesla заявила, що новий об’єкт у Німеччині, а також його майданчик у Техасі призведе до «подальшого скорочення споживання води на один автомобіль», але визнала, що водопостачання є проблемою через зміну клімату.

«Вода стає дедалі дефіцитнішою через зміни клімату. Саме тому ми максимально скорочуємо споживання води під час нашої діяльності», – йдеться у звіті.

В іншому місці Tesla зіткнулася з позовом до суду через кількість вирубаних дерев навколо німецького будівельного майданчика, в той час як екологи висловили стурбованість впливом на дику природу, як-от піщаних ящірок.

«Я думаю, що вони недооцінили кропітку бюрократію, з якою вони зіткнуться, намагаючись розширити свій Берлінський слід. Вони не очікували витратити три місяці на розмови про вирубку дерев», – сказав Айвз.

Європейський ринок.

За словами Педро Пачеко, автомобільного аналітика Gartner, вплив німецького заводу буде поступовим, але значним.

«Я думаю, що найбільш безпосередня відмінність полягає в потужності в тому сенсі, що Tesla матиме більше доступних потужностей з точки зору виробництва, у клієнтів у Європі буде менше часу на виконання замовлення, тому що їм не потрібно чекати транспортних засобів, які прибудуть із Китаю”, – сказав він.

Якщо Tesla розробить нові моделі, розроблені з урахуванням європейського ринку, берлінський об’єкт матиме «вирішальне значення» для цих зусиль, додав він.

«Німеччина є однією з головних автомобільних держав у світі і, безумовно, головною в Європі, тому, якщо ви хочете використовувати таланти в Європі, ви повинні приїхати до Німеччини».

Полювання на автомобільні та технічні таланти для фабрики буде інтенсивним, оскільки такі суперники, як Volkswagen, продовжують марширувати з власними планами виробництва електромобілів у Вольфсбурзі.

Іншою проблемою, яка насувається, є постійні перебої в ланцюжках поставок у світі та дефіцит мікрочіпів, що сильно вдарило по автомобільній промисловості.

Гербер сказав CNBC, що він вважає, що виробник автомобілів відносно добре пережив кризу дефіциту мікросхем, але індустрія продовжуватиме її відчувати принаймні в першому кварталі 2022 року.

«Я все ще думаю, що в першому кварталі наступного року це буде складним завданням, але я думаю, що в наступному році все вийде само собою», — сказав Гербер. «Я думаю, що це проблема, яка вирішиться протягом наступних 12 місяців».